هدف اصلي بيشترژورنال كلاپها آموزش مهارت است. كه اين مهارتها اغلب جنبهي انتقادي و ارزشيابي دارند. رزيدنتهايي كه مهارتهاي اين انجمنها (كلوپها) را فرا ميگيرند، توجه زيادي به آموزش دارند و نسبت به نتايج بسيار حساس هستند ،از طرفي دانش اپيدميولوژي باليني و آمار زيستي آنان افزايش چشم گيري داشته است .این كلاپها در زمينهي ياددهي روشهاي تحقيق، اپيدميولوژي باليني و آمار زيستي و همچنين فراهم سازي بستري مناسب براي تعليم تصميم گيريهاي باليني و مهارتها نقش بسزايي بر عهده دارند. كلاپها ميتوانند در تسهيل راهكارهاي حل مسائل به عنوان وسيلهاي براي گسترش روش های نوین موثر بوده و زمينه را براي تبادل نظرات در مورد مشكلات باليني هموار سازند، از طرفي اين كلاپها فرصت تعاملات اجتماعي را نيز فراهم ميسازند. كلاپها زمينهي تفكرات منتقدانه ، انتشار اطلاعات و تحقيق و تأثير استفاده از تكنيكهاي باليني را فراهم ميآورند. آنها ميتوانند در پيشبرد همكاريهاي دانشگاهي، افزايش تجزيه و تحليل مهارتها، شناسايي و مرتبط كردن مقالات كلاسيك با يكديگر، افزايش ارتباطات كلينيكي و فراهم ساختن راههایی براي اظهار نظر نقش داشته باشند، كه خود در كارآمدي و رضايتمندي مشاركت كنندگان حائز اهميت ميباشد. همچنين محلي براي بحث و تبادل نظر دربارهي فعاليتهاي تحصيلي به شمار ميروند. با در نظر گرفتن موارد فوق مرکز توسعه و هماهنگی پژوهش دانشگاه در نظر دارد تا جلسات ژورنال کلاپ پژوهشی را در مراکز آموزشی – درمانی که آمادگی خود را جهت برگزاری این جلسات اعلام کرده اند را با هماهنگی قبلی در آن مرکز برگزار کند. كلاپها معمولاً بر اساس يك موضوع تعريف شده يا يك تحقيق علمي، سازماندهي ميشوند. در اين كلاپها تجزيه و تحليل نتايج چندين مقاله صورت ميگيرد.