يادگيري مهارتهاي ارائهي مقالات نکته مثبت قابل تامل است و ارائههاي كلينيكي بايد زمينهي برخي بازخوردهاي مثبت را در اختيار ارائه كننده قرار دهد. اعضاي کلاپ از طريق تجزيه و تحليل مقالات مهارتهاي مربوط به اجراي تحقيقات خود را كسب خواهند كرد. اين جلسات همچنين در اظهار نظر در موضوع نوشتن مقالات كمك شاياني ميكند. ژورنال کلاپها بايد از خصوصيات يك مكان مناسب آموزشی و اجتماعي ، نه محلي تنشزا برخوردار باشند و اين وظيفه محول به نمايندهي ارشد كلينيكي ژورنال است كه جلسات را اداره كرده و محیطی را فراهم تا تمامي اعضاي گروه، نقطه نظرات خود را ابراز دارند. مطالعات نشان داده است كه ژورنال کلاپها تفكرات انتقادي و عادات مطالعه را بهبود بخشيده و روابط مربوط به دانشكدهها را تقويت كرده اند.
ژورنال کلاپ ميتواند دانش اعضاي گروه پزشکی را بالا برده و انگيزهي آنها را براي مراقبت از بيماران افزايش دهد. در برنامهي زمان بندي يك بيمارستان شلوغ ميتوان از ژورنال کلاپي كه به خوبي اداره ميشود ،انتظار كمك داشت. ژورنال کلاپ رزيدنتها اعضاي بيشتري داشته و مدت زمان طولاني از عمر آنها سپري شده است. از اين رو، موفقيت آنها وابسته به حضور الزامي اعضاست، پيشرفت ژورنال کلاپ بدون در نظر گرفتن حمایت دانشگاه و تامين مهارتهاي ارزشيابي، تامين امکانات رفاهی و تأكيد بر مقالات بنيادي تحقيق، امکان پذیر نیست. ژورنال کلاپهايي با عمر طولاني و حضور مداوم اعضا هستند، بايد به موارد زير توجه داشته باشند:
· افزايش دانش دربارهي آمار و اپيدميولوژي باليني
· پيشبرد عادت به مطالعه و استفاده از ادبيات پزشكي
· افزايش علاقه به تحقيق و ارائه ايدههاي تحقيق
· افزايش آگاهي در مورد تحقيق اعضاي ژورنال کلاپ و مهارتهاي ارزشيابي ،بهبود مهارتهاي ارائه