سه شنبه 23 ارديبهشت 1404 - 14 ذو القعدة 1446
جستجو :
 بررسي سبک زندگي ارتقا دهنده سلامت در بين دانشجويان عضو ستاد شاهد و ايثارگران دانشگاه علوم پزشکي تبريز
دوره هفتم (1395) , شماره اول English Article
مدیریت در سیستم سلامت
محمد سعادتی 1، زهرا سادات قریشی 2،
  • تاریخ دریافت 1394/10/05
  • تاریخ پذیرش 1394/11/01
  • تاریخ انتشار 1395/03/30
زمينه: سبک زندگي ارتقا دهنده سلامت از عوامل تعيين کننده در سلامت روحي و جسمي افراد دارد. با توجه به جمعيت جوان کشورمان که بخش اعظمي از آن را دانشجويان تشکيل مي دهند، انتخاب سبک زندگي ارتقا دهنده سلامت مي تواند در ارتقاي سلامت جامعه مفيد واقع گردد. هدف اين مطالعه بررسي سبک زندگي ارتقا دهنده سلامت در بين دانشجويان ستاد شاهد دانشگاه علوم پزشکي تبريز مي باشد.

روش کار:
مطالعه حاضر يک مطالعه¬ي مقطعي مي باشد که با استفاده از پرسشنامه استاندارد سبک زندگي ارتقا دهنده سلامت انجام گرفت. تعداد نمونه 152 نفر محاسبه گرديده و نمونه گيري به روش آسان و دردسترس در مهرماه 1393 انجام گرفت. داده ها با استفاده از آمار تحليلي تجزيه و تحليل شد.

يافته ها: ميانگين امتياز رعايت سبک زندگي ارتقا دهنده سلامت (13.31± 53.09) محاسبه گرديد که حيطه رشد روحي و معنويات با ميانگين  17.04± 65.76 بيشترين امتياز را کسب کرد. بين پسران و دختران در دو حيطه مديريت استرس و مسئوليت پذيري درقبال سلامت تفاوت معني داري مشاهده گرديد (p-value < 0.05)؛ به طوري¬که دختران در مسئوليت پذيري درقبال سلامت و پسران در مديريت استرس امتياز بالاتري دريافت کردند.

نتيجه گيري: نتايج نشان داد سبک زندگي ارتقادهنده سلامت در بين دانشجويان ستاد شاهد دانشگاه علوم پزشکي تبريز در حد قابل قبولي     نمي باشد. نياز هست تا مسئولين امر توجه خاصي به ابعاد مختلف زندگي اين دانشجويان، به خصوص در زمينه فعاليت فيزيکي، داشته باشند.

سبک زندگی ارتقا دهنده سلامتستاد شاهددانشگاه علوم پزشکی تبریزدانشجویان
2000
1396
 
 

 

Scientific writing

1

Manuscript types

2

Introduction

3

Materials & methods

4

Results

5

Discussion, conclusion & acknowledgment

6

Abstract

7

Publication ethics & available guidelines

8

Choosing appropriate journal, online submission

9

Review process acceptance, rejection, revision

10-11

Statistical errors & methodological considerations

12-13

Reference managing software packages

14

Language errors

15-16

Critical appraisal of a manuscript or published paper

17

Examination

 

 

تا آخر فصل 8 توسط خود گروه تدریس خواهد شد.