برای نمایش بهتر وب سایت از ورژن جدید مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده نمایید.

دانلود ورژن جدید فایرفاکس دانلود ورژن جدید کروم
English فارسی
logo

مرکز توسعه و هماهنگی پژوهش دانشگاهResearch Development & Coordination Center

فهرست اصلی
نقشه سایت
  • منوی بالای سایت
    • صفحه اصلی دانشگاه
    • معاونت تحقیقات و فناوری
    • عضویت در سایت
    • ارتباط با ما
  • منوی سمت راست
    • درباره مرکز
      • معرفی مرکز
      • اهداف
      • فعالیت ها
      • چشم انداز
      • برنامه استراتژيك
    • مرکز آموزش و پژوهش الکترونیکی
      • درباره مرکز
      • رسالت و چشم انداز مرکز
      • اهم فعالیتهای مرکز
      • آئین نامه
      • نحوه همکاری با مراکز تحقیقاتی و بیمارستانها
      • کارشناسان مرکز
      • ساعات کار مرکز
      • ارتباط با ما
    • اعضای هیات علمی
  • منوی سمت چپ
    • مرکز توسعه وهماهنگی تحقیقات وفناوری وزارت بهداشت
    • پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران
    • مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور
    • هزينه شركت در كارگاه ها
  • کارگاهها و دوره ها
    • لیست کارگاههای مرکز
    • دوره های مجازی
      • راهنمایی
      • روش تحقیق
      • مدیریت منابع(Reference)
      • مقاله نویسی
      • جستجوی منابع الکترونیکی
      • آموزش شبکه های اجتماعی علمی
      • آموزش تعاملی ترمینولوژی پزشکی در وب 2
    • ویژه اعضای هیات علمی
      • معرفي دوره
      • كارگاهها
    • دوره هاي عمومي
      • معرفي
      • راهنماي كارگاه ها
      • جدول زمانبندی کارگاهها
      • مسئول مربوطه
      • فرایند برگزاری کارگاه
        • فرایند درخواست برگزاری کارگاه
        • فرایند شرکت در کارگاه
        • فرایند برگزاری کارگاههای دانشجویان و اعضای هیات علمی
    • تحصيلات تكميلي
      • معرفي
      • ليست دروس
      • سرفصل وزارتخانه
        • انگل شناسی
          • آمار حیاتی و استفاده از کامپیوتر
          • روش تحقیق
          • روشهای آمار حیاتی
        • ایمنی شناسی
          • آمار زیستی
          • اصول و نگارش مقاله
          • روش تحقیق
          • سیستم های اطلاع رسانی
        • علوم تشریح
          • روش تحقیق
          • سیستم های اطلاع رسانی(صفحه اول)
          • سیستم های اطلاع رسانی(صفحه دوم)
        • بیوشیمی
          • روش تحقیق
          • سیستم های اطلاع رسانی
        • هماتولوژی
          • روش تحقیق
          • سیستم های اطلاع رسانی
        • ژنتیک
          • سیستم های اطلاع رسانی
        • فیزیولوژی
          • آمار حیاتی
          • سیستم های اطلاع رسانی
        • فیزیک پزشکی
          • آمار زیستی (صفحه اول)
          • آمار زیستی(صفحه دوم)
          • روش تحقیق
          • سیستم های اطلاع رسانی(صفحه اول)
          • سیستم های اطلاع رسانی(صفحه دوم)
        • میکروبشناسی
          • آمار حیاتی
          • تکنولوژی اطلاع رسانی(صفحه اول)
          • تکنولوژی اطلاع رسانی(ص 2)
          • تکنولوژی اطلاع رسانی (ص3)
          • تکنولوژی اطلاع رسانی(ص4)
          • روش تحقیق
      • سرفصل RDCC
        • اصول ارایه مقاله به زبان انگلیسی
        • روش تحقیق
        • سیستمهای اطلاع رسانی پزشکی
        • کامپیوتر(فیزیک پزشکی)
        • استفاده از رایانه در آنالیز داده های بهداشتی
      • طرح درس
        • روش تحقيق
        • سیستم های اطلاع رسانی پزشکی
        • مقاله نویسی پیشرفته به زبان انگلیسی
      • فرم نظرسنجي
      • مسئول مربوطه
      • فرایند ارائه واحدهای درسی
    • ژورنال كلاپ پژوهشي
      • معرفي
      • اهداف
      • مزایای ژورنال کلاپ پژوهش
      • مخاطبین ژورنال کلاپ پژوهش
      • ژورنال کلاپ پزشکی مبتنی بر شواهد
    • اسلايدها
    • مستندات کارگاهها
      • کارگاه مدیریت منابع
  • توانمندیها
    • واحد مشاوره
      • آيين نامه
      • خدمات مشاوره
        • جستجوي منابع الكترونيكي
        • طراحي مطالعه
        • آماري
        • مقاله نويسي
        • ویرایش مقاله
        • ارسال مقاله
      • مشاورين مركز
      • برنامه زماني مشاوره
        • دانشكده پزشكي
        • دانشكده دندانپزشكي
      • فرایند ارائه مشاوره های آماری
    • شعبه هاي مركز
      • دانشكده پزشكي
      • بيمارستان امام رضا(ع)
    • دوره مهارتهاي پژوهشي باليني
      • معرفي
      • آيين نامه
      • فرم ثبت نام
    • هسته دانشجويي
      • اعضاي هسته
      • فصلنامه مركز
    • كميته
      • مقاله نویسی
      • دانشجویی
    • علم سنجي
      • معرفي
      • شاخصهاي علم سنجي
        • شاخص h
        • شاخص g
        • شاخص h-b
        • شاخص Impact Factor
        • ضریب تاثیر وب
      • گزارشات
        • آمار تولید علم
        • رتبه بندی
        • لیست ژورنالهای ISI
        • سطح بندی مجلات
        • نشریات ایرانی نمایه شده در ISI
      • فايلهاي مفيد
      • صورتجلسات
    • فرم ها و دستورالعمل ها
      • فرايندها
      • آيين نامه ها
        • حق التدریس مدرسین
        • حق التدریس مشاوره
        • مدرسین کارشناسی ارشد
      • فرم های خالی
        • پرسشنامه طرح تحقیقات کیفی
        • پرسشنامه داوری پروپوزال مطالعات کیفی
        • پرسشنامه داوری پروپوزال مطالعات مروری نظام مند
        • پرسشنامه طرح تحقیقاتی مطالعات مروری نظام مند متاآنالیز
        • پروپوزال پایان نامه
        • فرم حق التدريس ارس
        • فرم حق التدريس تحصيلات تكميلي مركز
        • فرم حق التدریس مرکز RDCC
        • فرم حق الزحمه مشاوره
    • انتشارات
      • انتشارات
    • گالري تصاوير
    • عملكرد مركز
      • عملکرد سال 89
      • عملكرد سال 90
      • عملكرد سال 91
      • عملکرد سال 92
      • عملکرد سال 93
      • عملکرد سال 94
      • عملکرد سال 95
  • آرشیو
  • برنامه های ویژه
    • واحد توسعه
  • مدرسه تابستانه
    • درباره مدرسه تابستانه
    • راهنمای ثبت نام
    • ثبت نام ویژه شرکت کنندگان حضوری
    • ثبت نام مجازی
    • درگاه پرداختی
      • شرکت کنندگان حضوری
      • ثبت نام کنندگان مجازی
    • کارگاههای مدرسه تابستانه
    • برنامه کارگاه های مدرسه
      • برنامه سطح یک و دو
      • کارگاههای مجازی
    • گردشگری
    • بازدیدهای علمی
    • تیم برگزاری
    • گالری عکس
    • حامیان ما
    • تماس با ما
    • حامیان ما
  • سمپوزیوم کشوری هپاتیت
    • درباره سمپوزیوم
    • درباره هپاتیت
    • راهنمای ارسال آثار
      • راهنمای دریافت آثار
      • طرز نگارش پروپوزال
      • خلاصه مقاله
      • مقالات دانش آموزی
    • فرم پروپوزال
    • تیم برگزاری
    • گالری عکس
    • معرفی تبریز
    • تماس با ما
    • تاریخ های مهم
    • فرایند انجام کار
  • کارگاههای توانمندسازی در حوزه فناوری و نوآوری در سال 1395
  • برنامه کارگاههای مرکز توسعه و هماهنگی پژوهش (RDCC) در سال 1395
  • برنامه های ویژه
    • مدرسه تابستانه(ویژه دانشجویان دندانپزشکی)
  • واحد توسعه مطالعات مرورنظام مند و متاآنالیز
    • معرفی و اهداف
    • تفاهم نامه
    • مسئول واحد
    • تیم واحد
    • فرایند انجام کار
    • فرم پروپورال مرور سیستماتیک
    • گزارش عملکرد واحد
      • پژوهشهای در حال اجرا
    • محتواهای آموزشی
      • کتاب
      • اسلاید
    • انتشارات
    • گالری تصاویر
  • منو بغل سایت واکنش
    • معاونت تحقیقات و فناوری
    • گالری تصاویر
    • ارتباط با ما
  • منو جدید واکنش
    • صفحه دانشگاه
    • صفحه اصلی
    • معرفی مرکز RDCC
      • درباره مرکز
      • رییس مرکز
      • همکاران مرکز
      • فضای فیزیکی
    • کارگاهها و دوره ها
      • سامانه جامع کارگاه ها
      • گواهی کارگاههای آنلاین مجازی سال 99
      • گواهی کارگاه های دارای امتیاز فرهنگی
    • تحصیلات تکمیلی و دستیاران
      • معرفی
      • لیست دروس
      • سرفصل وزارتخانه
        • انگل شناسی
          • آمار حیاتی و استفاده از کامپیوتر در آنالیز داده های بهداشتی
          • روش تحقیق
          • روشهای آمار حیاتی
          • سیستم های اطلاع رسانی پزشکی
        • ایمنی شناسی
          • آمار زیستی
          • اصول و نگارش مقاله به زبان انگلیسی
          • روش تحقیق
          • سیستم های اطلاع رسانی پزشکی
        • علوم تشریح
          • روش تحقیق
            • سیستم های اطلاع رسانی پزشکی(صفحه اول)
          • سیستم های اطلاع رسانی(صفحه اول)
          • سیستم های اطلاع سانی(صفحه دوم)
        • بیوشیمی
          • آمار کاربردی
          • روش تحفیق
          • سیستم های اطلاع رسانی پزشکی
        • هماتولوژی
          • روش تحقیق
          • سیستم های اطلاع رسانی پزشکی
        • ژنتیک
          • سیستم های اطلاع رسانی پزشکی
        • فیزیولوژی
          • آمار حیاتی
          • سیستم های اطلاع رسانی پزشکی
        • فیزیک پزشکی
          • آمار زیستی(صفحه اول)
          • آمار زیستی(صفحه دوم)
          • روش تحقیق(صفحه اول)
          • روش تحقیق(صفحه دوم)
          • سیستم های اطلاع رسانی پزشکی(صفحه اول)
          • سیستم های اطلاع رسانی پزشکی(صفحه دوم)
        • میکروب شناسی
          • آمار حیاتی
          • تکنولوژی اطلاع رسانی(ص اول)
          • تکنولوژی اطلاع رسانی(ص دوم)
          • تکنولوژی اطلاع رسانی(ص سوم)
          • تکنولوژی اطلاع رسانی(ص چهارم)
          • روش تحقیق
      • فرم نظرسنجی
      • فرایند برگزاری دروس
      • دوره دستیاران
    • واحد مشاوره پژوهشی
    • عملکرد
      • سال 90
      • سال 91
      • سال 92
      • سال 93
      • سال 94
      • سال 95
      • سال 96
      • سال 97
      • سال 98
      • سال 99
      • سال 1400
      • سال 1401
      • سال 1402
      • سال 1403
    • تماس با ما
  • سامانه جامع کارگاهها
    • لیست کارگاههای مرکز
    • اسلاید کارگاهها
      • روش تحقیق
      • مقاله نویسی به زبان انگلیسی
      • کارگاه بر مدار پژوهش
        • مدرس: ملیکا احمدی
          • روش تحقیق کاربردی در علوم پزشکی1
          • روش تحقیق کاربردی در علوم پزشکی2
        • مدرس: سپیتا تقی زاده
          • نگارش علمی مقاله
        • مدرس: مهشاد نریمانی
          • مرورساختارمندومتاآناليز
        • مدرس: راضیه عبدالرحمن زاده
          • آمار و SPSS
          • ادامه آمار و SPSS
        • مدرس: هادی صالح پور
          • How to write a proposal
      • EndNote
      • What is Research Impact?
      • Journal Club
    • فرایندها
      • درخواست برگزاری کارگاه
      • متقاضی کارگاه
      • برگزاری کارگاه
    • کارگاههای ضبط شده
  • مرکز مشاوره پژوهشی
    • خدمات مرکز
    • آیین نامه مشاوره
    • ساعات کاری مرکز مشاوره
    • رزرو مشاوره و اطلاعات تماس
    • مقاله نویسی، استفاده از نرم افزارهای مدیریت منابع و سابمیت مقاله
    • مشاورین جستجوی منابع و مطالعات مرور نظام‌مند و متاآنالیز
    • مشاورین آمار
  • مشاوره
 

اهداف ژورنال کلاپ

ژورنال کلاپ به جلسه‌ي آموزشي اطلاق مي‌شود كه در آن گروهي از افراد در مورد مقاله‌هاي رايج مذاكره مي‌كنند، مشروط بر اينكه گردهمايي انجام شده طبق ادبيات پزشكي باشد. ادبيات پزشكي مربوط به مقالات ، مجله‌ها و همچنين متنهاي موجود در كتابها مي‌باشد كه به رشته‌ي پزشكي اختصاص داده شده است. شركت در ژورنال کلاپ مزاياي زيادي دارد. از جمله آشنایی بااوضاع و جريانات دانش جديد، پيشرفت آگاهي از يافته‌هاي تحقيقات جدید ، يادگيري تحقيق به روش ارزيابي انتقادي، آشنايي با بهترين تحقيق كلينيكي رايج و تشويق به بهره گيري از تحقيق .ژورنال کلاپ به عنوان پلي ميان تحقيق و عمل ذكر شده و به كارگيري تحقيق در موقعيتهاي كلينيكي را در ذهن مي‌پروراند.

اهداف هر ژورنال کلاپ اين است كه به طور انتقادي ادبيات رشته‌ي تخصصي مربوطه را ارزيابي کرده  و پيشرفت عملي رايج را تخمين بزند.

در سال 1997 شخصي به نام شكيت، نابودي دوره‌ي ژورنال کلاپ را پيش گويي مي‌كند.  اين حقيقت كه ژورنال کلاپ تاكنون (1997 warner, kingl ) ادامه دارد، نشان دهنده‌ي اين است كه ژورنال کلاپ‌ها نقش مهمي را در حفظ و تداوم در طول اين دوره داشته‌اند. در ابتدا به ژورنال کلاپ‌ها به عنوان وسيله‌اي كه به كمك آن بتوان از اوضاع و جريانات ادبيات پزشكي آشنا شد، بها داده مي‌شد. با رشد ناگهاني تعداد ژورنال کلاپ‌هاي پزشكي، آگاهي از جريانهای ادبيات پزشكي هدفي غير واقعي به نظر رسیده و اهميت و ارزش کلاپ‌ها كم كم تغييرمی یافت، به طوري كه با گذشت زمان ،ژورنال کلاپ‌ها را از جنبه‌ي پيشبرد عملكرد مبتنی بر شواهد و آموزش ارزيابي انتقادي با اهميت مي‌دانستند. همچنين ژورنال کلاپ‌ها در تحقق به نيازهايي كه براي ادامه‌ي تحصيلات حرفه‌اي گروه آموزشي دائمي لازم است ،نقش مهمي را ايفا مي‌كنند. آگاهی از  نقطه نظرهاي متفاوت در طول بحث گروهي بعد از مطالعه‌ي مقاله‌ي يكسان ، دانش آشنا شدن با رهنمون‌هاي چاپ شده براي ارزيابي 
انتقادي و چگونگي به كارگيري آنهااز
این موارد هستند.  

 اهداف

1.      آشنایی با اوضاع و جریانات دانش جدید

2.      ارتقاء آگاهی از یافته های تحقیقات جدید

3.      یادگیری روش تحقیق به روش ارزیابی انتقادی

4.      آشنایی با بهترین تحقیق کلینیکی رایج و تشویق به بهره گیری از تحقیق

5.      آگاهی از نقطه نظرهای متفاوت در طول بحث گروهی بعد از مطالعه مقاله های یکسان

          6.   دانش آشنا شدن با رهنمودهای چاپ شده برای ارزیابی انتقادی و چگونگی به کارگیری از این موارد